perjantai 31. lokakuuta 2014

Kaukana jossain

Tämä on ehkä suosikkini tähän mennessä maalaamistani tauluista - värimaailma on kaunis. Ajatus lähti siitä, kun olin kohtalaisen stressaantunut muutamista asioista ja tarvitsin hetken hengähdystaukoa. Minulla ei kuitenkaan ollut oikein mitään paikkaa, jossa olisin voinut irrottautua stressitekijöistä, joten päätin luoda oman rentouttavan ympäristön. Suljin silmät ja kuvittelin mielessäni paikan jostain kaukaa, jossa ei olisi mitään, mikä muistuttaisi minua seuraavien päivien murheista. 

Yksityiskohtia voisi vielä hioa ja yrittää saada kuvasta terävämmän. Erityisesti vuoristo ei näytä kovin aidolta, mutta muuten maisemasta tuli sellainen kuin toivoinkin.

Kaikki tähän mennessä esitellyt maisemat ovat mielikuvitukseni tuotetta, eivätkä siis oikeasti ole olemassa. En ole koskaan tykännyt käyttää malleja maalausteni taustalla, koska olen halunnut kehittää ajatteluani teknisen kopioimisen sijaan. Mallit kahlitsevat mielikuvitusta. Harjoitustöiden yhteydessä kuitenkin käytän mallia, jotta pystyisin tehostamaan värien käytön ja mittasuhteiden oppimista.

8 kommenttia:

  1. Ihana blogi ja todella kauniita maalauksia! :)
    sohfvi.blogspot.com

    VastaaPoista
  2. Nämä maalauksesi ovat kyllä vain niin hienoja että olen sanaton! Pidän maalaustyylistäsi, se on jotenkin pehmeä ja häilyvä niin kuin impressionismissa mutta kuitenkin tarkka tavalla jolle en tiedä määrettä :D Värimaailmat ovat aivan ihanat! Omaan kotiini ostaisin juurikin tällaisia maalauksia :) Maalauksista tulee rauhallinen tunnelma mutta samalla jännittävä ja inspiroiva :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mahtavaa kuulla, että joku voisi oikeasti kuvitella ripustavansa näitä seinälle :D Olen siis tehnyt jotain oikein :)

      Poista
  3. Todella upea maalaus! Maisema on äärettömän kaunis, ja rauhallinen, ja vaikuttaakin jonkun salaiselta turvapaikalta :) Olet todella taitava, liityin lukijaksi, sillä tällaisia blogeja on aina ihana tutkia! :)

    www.nenasofias.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Niin ehkä se onkin sellainen salainen turvapaikka - jostain mun pääni sisältä :D Ja tervetuloa tutkimaan mun blogia :)

      Poista
  4. Ihan huikean upea maalaus! Tosi rauhoittavaa jo katsoa tätä kuvaa pelkältä tietokoneen ruudulta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hienoa jos taulun tunnelma välittyy sillä tavalla kuin toivoinkin :)

      Poista